Rise of the Tomb Raider – PC-Patch für bessere Performance

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Rise of the Tomb Raider
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Stabilität und eine verbesserte Grafik-Performance, das verspricht der neuveröffentlichte Patch für die PC-Version von Rise of the Tomb Raider. Das Update mit der Versionsnummer 1.0.616.4 soll jedoch nicht nur vielen Grafikkarten unter die Arme greifen, sondern sich auch um Fehler und Optimierungen kümmen. Des Weiteren wurde eine Option eingefügt, die den „Wackeleffekt der Kamera“ auf Wunsch reduzieren kann, auch die Maussensibilität lässt sich nun gesondert für die X- und die Y-Achse einstellen.

Der neue Rise of the Tomb Raider Patch ist übrigens ab sofort via Steam verfügbar und lädt automatisch beim Start des Spiels. Für diejenigen, die den Titel nicht über Steam gekauft haben, wird der Patch erst in den nächsten Tagen veröffentlicht.

Das Entwicklerteam hat laut eigener Aussage viel Wert auf das Feedback der User gelegt und dort nocheinmal nachgeschraubt, wo es laut den Lara Croft Fans nötig war.

Im Folgenden könnt ihr die offiziellen Patchnotizen einsehen:

Patchnotizen V1.0.616.4

We have just released the second PC patch for Rise of the Tomb Raider, build 1.0.616.4. This patch addresses a number of requests and bugs we have seen coming up in customer support as well as on the forums.

This patch will be applied by Steam automatically when you next start the game. If your game does not update, please restart the Steam client. If you are using the game on the Window Store, the update will be available in a few days, and will automatically download as it becomes available. We will update this thread when the Windows Store version is live.

  • Fixed Map sometimes not showing or showing the wrong region.
  • Fixed ALT-TAB in combination with Exclusive Fullscreen occasionally hanging the game or entire system. (Steam Only)
  • Fixed graphics glitches on NPC clothing on NVIDIA 6×0 and 7×0 hardware.
  • Fixed rare crashes with a „DX11 Internal Heap“ error.
  • Added separate mouse sensitivity control for X and Y axis, allowing users to equalize sensitivity.
  • Added option to reduce in-game camera shake, for users that prefer this.
  • Added audio-cue for finding secrets in the relic viewer.
  • Fixed game changing system screen saver settings for some users. (Steam Only)
  • Added additional error handling and messaging in case the GPU driver is crashing or unresponsive.
  • Various performance improvements for GPU-bound situations. CPU bound scenarios are not impacted.
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

While we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version we made a Beta available on Steam, Build 610.1, that can be used to switch back to the previous version.

We will keep monitoring for feedback and will release further patches as it seems required. We always welcome your feedback!