Fallout 4 – Beta Patch 1.7 veröffentlicht

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Fallout 4 Nuka World
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Der letzte Fallout 4 DLC „Nuka World“ steht in den Startlöchern, damit der Release ohne Probleme verlaufen kann, haben die Entwickler aus dem Hause Bethesda Softworks einen neuen Patch für das Rollenspiel veröffentlicht. Das Update trägt die Version 1.7 und ist zunächst einmal nur als Beta Version über Steam verfügbar. Konsolenbesitzer können den Patch demnach noch nicht installieren und müssen sich noch etwas gedulden.

Neben dem Support für „Nuka World“ bringt der Beta Patch 1.7 noch diverse Verbesserungen an der Performance und Stabilität von Fallout 4. Eine Fehler konnten die Entwickler auch noch ausmerzen. Außerdem gibt es nun eine neue Möglichkeit zur Lagerung von Siedlungen, die mit dem Workshop erstellt wurden.

Sobald der Patch auf PlayStation 4 veröffentlicht wird, dürfen sich die Konsolenfans über einen neues Feature freuen. Add-Ons können dann nämlich auch ohne eine vollständige Deinstallation gelöscht werde.

Alle Details zu Update 1.7 könnt ihr den folgenden Patchnotizen entnehmen:

Patchnotizen zu Fallout 4 1.7 (Beta):

New Features:

  • Support for upcoming DLC, Nuka-World
  • New store art type for Workshop settlements
  • Ability to delete Add Ons without doing a full uninstall (PS4)

FIXES:

  • General optimization and stability improvements
  • Jun and Marcy Long are no longer essential after completing „Sanctuary“
  • Vendors can offer large shipments of Ceramic, Copper, Rubber, Steel and Wood
  • Improvements to accuracy and control with picking up and placing objects (not Workshop mode)
  • Grenades and molotov cocktails can now be used with the Junk Mortar (Contraptions)
  • Fixed issue with companions unequipping clothing when fast traveling with player
  • Fixed an issue with player animations not loading properly after reloading a saved game
  • Fixed issue where certain dog armors would not equip properly on Dogmeat
  • Fixed an issue where objects from Add Ons would not scrap correctly or would not be stored properly
  • Fixed infinite load that would occasionally occur while logging off while downloading a mod
  • Fixed a crash related to investing in a store while trading
  • Fixed issue where „Quartermastery“ would send player to erroneous locations
  • Fixed performance issues related to dropping certain weapons
  • Fixed issue where melee weapon would not properly after dying and reloading the save
  • Fixed a rare issue where Sturges and Mama Murphy would stop moving
  • Mixed snapping issue with Surgery Center in Workshop mode

MODS FIXES:

  • Increased the number of Mods that can be paged through Mods browsing menu
  • Fixed issue where Mods images would stop displayed while scrolling through Mods menu
  • Disable All Mods now works properly when offline
  • NPCs that are changed in a Mod will update changes like hairstyles properly
  • Fixed animation error related to NPCs changed in Mods who have died, and reloading the save without the Mod activated
  • Fixed issue where sneaking would turn player invisible while running with Mods
  • Master files no longer automatically sort above plugins in Load Order menu
  • Localization strings moved to Interface archive
  • Minor UI improvements to Mods menu and Mods Detail menus